טיפול בטראומה

באופן בלתי נמנע, אירועים טראומתיים מותירים חותם רב עוצמה על חייו של אדם. אירועים כמו תקיפה מינית, ניצול, פציעה, תאונה, אסון טבע או מלחמה הינם, מעצם טבעם, מציפים וקשה מאוד להתמודד עימם. לכן אין זה מפתיע שקיים מנעד רחב של תגובות לאחר אירוע טראומתי כזה או אחר.

בין התגובות הנפוצות ניתן למצוא תחושות של מתח, תחושה שאת/ה נמצא/ת "על הקצה", הלם, שיתוק, בהלה, פחד, כעס, אשמה, עצבות, רוגז, חוסר עניין, חוסר הנאה וחוסר מוטיבציה. בנוסף, לעתים תחוש/י קושי להתרכז.

תמיכה, סבלנות, קבלה, וחופש להגיב באופן שנוח לך הינם חשובים לאחר טראומה. עבור אנשים מסוימים עזרה מקצועית גם כן מועילה. אחרים ייתכן ויעדיפו לעבד את הטראומה בעצמם.

עבור רבים, בחלוף הזמן, התגובות הרגשיות לטראומה הופכות נסבלות. הם מוצאים את דרכם ומצליחים להמשיך בחייהם למרות הטראומה. אך עבור אחרים התגובות הרגשיות, הפיזיות וההתנהגותיות נמשכות לאורך זמן ואין הזמן מצליח לרפא. הם מוצאים עצמם חווים את הטראומה בשנית בעקבות סיוטים, פלאשבקים ועוד, לעתים אפילו יהיה טריגר ספציפי המעורר זאת שוב ושוב. הם חשים עוררות גבוהה, מרגישים כי הם מצויים בסכנה תמידית ובשל כך מתנהגים בעצבנות וברוגזנות, בהם הם מתקשים לשלוט. תחושות כאלה עשויות לגרום להם להימנע מסיטואציות מאיימות, מאנשים, מקומות או פעילויות, ולחוש כי הם מתנתקים מן העולם הסובב אותם.

לפעמים תחושות שכאלה מופיעות זמן קצר לאחר הטראומה, אך במקרים אחרים הם יופיעו לאחר זמן, לעתים חודשים ואפילו שנים לאחר האירוע.

במידה ואת/ה מתמודד/ת עם תחושות שכאלו בעקבות טראומה, טיפול פסיכולוגי עשוי לעזור לך להבין את תחושותיך, ולעבד את הטראומה, כך שיתאפשר לך להתמודד הן עם הטראומה והן עם כל אותם קשיים שהחלו להופיע. טיפול פסיכולוגי יאפשר לך לרכוש שליטה מחודשת על חייך, ולהמשיך בחייך מתוך תחושה של קבלה.

הטרגדיה מאת פיקאסו

0542117919 אשמח לקבל את פנייתכם. ניתן גם לשלוח SMS או להשאיר הודעה באתר. סודיות מובטחת.